piątek, 15 października 2010

Zupa dyniowa dla Kasztanowej :)

Składniki:

- dynia ( ok. 1,5 kg, ale ja biorę ile mam ),
- 3 cebule,
- 4-5 marchewek,
- 4 ząbki czosnku ( ja daję więcej, bo lubię ),
- bulion, może być z kostki, ok. 1,5 litra
- śmietana,
- imbir w proszku ( lub jeśli ktoś woli starty świeży ),
- pieprz, sól
- cynamon i gałka muszkatołowa - tylko dla tych, którzy lubią,
- oliwa lub masło

Cebule poszatkować, czosnek pokroić na drobno, podsmażyć w garnku na maśle lub na oliwie. Wrzucić pokrojone w kostkę dynię i marchewkę. Zalać bulionem tak, żeby przykrył warzywa. Gotować aż zmiękną. Zmiksować blenderem na gładki krem. Dodać łyżeczkę mielonego imbiru, sól i pieprz, ewentualnie po szczypcie cynamonu i gałki muszkatołowej. Podawać ze śmietaną i/lub grzankami.

Ja czasem zamiast marchewek daję ziemniaki. Doprawiam do smaku tak jak lubię, czyli daję więcej imbiru niż w przepisie, czasem dodaję też trochę zmielonej, ostrej papryki. I nie trzymam się sztywno ilości. Zupa zawsze się udaje i jest pyszna.

A tu stosowna dla zupy oprawa foto ( zdjęcia z ostatniego wyjazdu ), kłania się jej wysokość dynia:



13 komentarzy:

  1. Genialne, biegnę po dynię!Już od paru dni chodzi za mną zupa dyniowa, wpada mi Twój wpis jak... dynia w kompot ;) I nawet mogę jeść wszystkie składniki (oprócz "chemicznych" bulionów, ale tego nie polecam nikomu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis jak przepis. Bardzo prosty, ale za to jaki efekt.
    Szczerze polecam. Próbowałem tej dyniówki w wykonaniu autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czaro, napisz koniecznie czy Ci smakowało. A dynia w kompocie brzmi ciekawie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jacku, chyba mnie zmobilizujesz do zapełnienia kolejnego garnka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasztanowa pięknie dziękuje i za przepis i za stosowne zdjęcia :) mój nos już czuje, że zupa pyszna, zrobię w przyszłym tygodniu. Pozdrowienia Gretko :)) Acha - relację czytam z wielkim zainteresowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieki za przepis! Od kilku dni nosze sie z ta zupa, ale nie mialam jeszcze zadnej recepty na nia. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasztanowa, smacznego :)) I zapraszam do dalszego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proszę bardzo Agato :)) Pozdrowienia posyłam i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo do twarzy Kapadocji w tych dyniach :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. To dolne to jedno z moich ulubionych :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Identyczne miałam dwie no i zrobiłam z nich potwory, bardzo mi przykro ;))))

    OdpowiedzUsuń